Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1279
Z toho za letošní rok:32
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (976 z 1279)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 350 hodnocení od spotřebitelů help

#81959Neoprávněné změny služby a navýšení ceny.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2025, před 27 dny

Petr Kobliha

Znění stížnosti

Vážení,

obracím se na Vás s žádostí o nápravu v souvislosti s nedávnou změnou mé služby. Bez mého výslovného souhlasu mi byla aktivována služba Oneplay Komfort namísto původní služby Oneplay k internetu, kterou jsem měl sjednanou v rámci balíčku s internetovým připojením a také byla navýšena cena připojení k internetu.

O změně jsem byl informován pouze e-mailem, přičemž klíčová informace o možnosti změnu odmítnout byla uvedena až v přiloženém PDF dokumentu. V těle e-mailu nebylo zřejmé, že se jedná o změnu smluvních podmínek, ani že je nutné aktivně reagovat, pokud si službu nepřeji. Domnívám se, že takový způsob informování není v souladu s požadavky na srozumitelnost a transparentnost.

Zároveň došlo k jednostrannému navýšení ceny internetového připojení, které považuji za neoprávněné.


Produkt

Oneplay Komfort, Oneplay k interntu, O2 Internet MAX 100


Požadované řešení

- zachování původní ceny internetového připojení
- případné vrácení přeplatků, pokud již došlo k účtování vyšší částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2025 10:25, před 19 dny

Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.

Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.6.2025 13:44, před 12 dny

Dobrý den,
celou situaci prověříme. Prosíme o zaslání informací o službách, tedy jejich čísla z vyúčtování a dále také datum narození, případně IČ majitele služeb pro ověření komunikace s kontaktní osobou.
S pozdravem
Jakub Šupol, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.6.2025 13:58, před 9 dny


Petr Kobliha

8047528541 Oneplay k internetu
8044966391 Internet

5913572540 zákaznický účet

pro zaslání osobních údajů prosím uveďte kontaktní e-mail, nevím jak vložit zde neveřejně

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.6.2025 12:04, před 5 dny

Dobrý den,
využít můžete e-mail info@o2guru.cz .
Děkujeme za spolupráci.
Jakub Šupol, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.