Počet nahlášených stížností: | 1279 |
Z toho za letošní rok: | 32 |
Stále v řešení: | 20 |
Vážení,
obracím se na Vás s žádostí o nápravu v souvislosti s nedávnou změnou mé služby. Bez mého výslovného souhlasu mi byla aktivována služba Oneplay Komfort namísto původní služby Oneplay k internetu, kterou jsem měl sjednanou v rámci balíčku s internetovým připojením a také byla navýšena cena připojení k internetu.
O změně jsem byl informován pouze e-mailem, přičemž klíčová informace o možnosti změnu odmítnout byla uvedena až v přiloženém PDF dokumentu. V těle e-mailu nebylo zřejmé, že se jedná o změnu smluvních podmínek, ani že je nutné aktivně reagovat, pokud si službu nepřeji. Domnívám se, že takový způsob informování není v souladu s požadavky na srozumitelnost a transparentnost.
Zároveň došlo k jednostrannému navýšení ceny internetového připojení, které považuji za neoprávněné.
Oneplay Komfort, Oneplay k interntu, O2 Internet MAX 100
- zachování původní ceny internetového připojení
- případné vrácení přeplatků, pokud již došlo k účtování vyšší částky
|
Tweet |
Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.
Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den,
celou situaci prověříme. Prosíme o zaslání informací o službách, tedy jejich čísla z vyúčtování a dále také datum narození, případně IČ majitele služeb pro ověření komunikace s kontaktní osobou.
S pozdravem
Jakub Šupol, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.
8047528541 Oneplay k internetu
8044966391 Internet
5913572540 zákaznický účet
pro zaslání osobních údajů prosím uveďte kontaktní e-mail, nevím jak vložit zde neveřejně
Dobrý den,
využít můžete e-mail info@o2guru.cz .
Děkujeme za spolupráci.
Jakub Šupol, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.