Počet nahlášených stížností: | 1282 |
Z toho za letošní rok: | 35 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 5.5.2025 jsem prostřednictvím jiného operátora ukončil užívání služeb 3 telefonních čísel a pevného internetu dosud vedených u 02 v rámci "Spolu pro tři". Zrušení užívání služeb mi bylo potvrzeno SMS zprávou u každého jednotlivého telefonního čísla i prostřednictvím MojeO2 jako vyřízené objednávky. Následně mi z účtu MojeO2 telefonní služby i pevný internet zmizely z využívaných služeb.
Na faktuře za květen 2025 mi však byla vyúčtována služba "Spolu pro tři" ve výši 2 195.8Kč za období 1.-31.5.2025, ačkoliv služby mi již nejpozději od 6.5.2025 nebyly poskytovány.
Součástí služeb byla i O2 TV Stříbrná, jejíž ukončení jsem musel podávat samostatně na pobočce O2. To jsem učinil k 28. 4. 2025, služba mi byla ukončena k 28.5.2025.
Na lince O2 mi dnešního dne již nebyli schopni pomoci, pouze sdělili, že "reklamaci nedávají moc šancí".
O2 Spolu pro tři
Opravu Vyúčtování č. *** tak, aby částka za tarif „O2 Spolu pro tři“ odpovídala pouze poměrné části za skutečně poskytované služby od 1. května 2025 do 5. května 2025 (tj. za 5 dnů), v případě O2 TV Stříbrná od 1.5. - 28.5.2025
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, má právo uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Reklamaci může spotřebitel podat:
Přes O2 Chat – každý den od 8:00 do 19:00.
Osobně – v kterékoli O2 Prodejně.
Telefonicky – bezplatná linka 800 02 02 02.
Písemně – dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, které jste zažil. Rozumíme, že situace je frustrující, a rádi bychom vám pomohli ji vyřešit. Prosíme vás o zaslání podrobností, včetně čísla služby a data narození, na e-mail info@o2guru.cz. Tímto způsobem můžeme vaši situaci důkladně prověřit a najít vhodné řešení. Děkujeme za vaši trpělivost a spolupráci. S pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2
Společnost O2 prozatím reagovala tím, že balíček O2 Spolu je nedělitelný a účtuje se jako celek až do zrušení úplně poslední služby v něm (v mém případě O2 TV s výpovědní lhůtou do 28. 5.). Na základě této interní logiky si nárokují platbu i za mobilní služby, které mi po 5. květnu prokazatelně nemohly být poskytovány.
Jako kompenzaci mi O2 nabídlo zcela neadekvátní jednorázovou slevu 199 Kč.
Tento návrh jsem odmítl, protože trvám na tom, že je v rozporu se zákonem i dobrými mravy, aby si jakákoliv firma účtovala peníze za služby, které reálně nedodala. Jsem přesvědčen, že se jedná o účelovou a pro spotřebitele poškozující interpretaci obchodních podmínek.
Požádal jsem o postoupení případu na formální reklamační oddělení a zároveň věc zveřejňuji zde pro informování ostatních spotřebitelů a pro pomoc s dalším řešením.