Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1284
Z toho za letošní rok:37
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (977 z 1284)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 351 hodnocení od spotřebitelů help

#82209Naúčtování nevyžádaných služeb po ukončení využívají služeb

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

13 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2025, před 13 dny

Karin Skuplíková

Znění stížnosti

Stejně jako x-dalších zákazníků mi O2 v březnu 2025 jednostranně oznámilo, že mi změní a současně zdraží poskytované služby k 20.4.2025. Několik telefonátů na infolinku než se mi přes virtuální asistentku podařilo dostat se k živému operátorovi (několikrát se mi stalo, že mě AI přepojila – hláška, že všichni operátoři jsou obsazeni + po minutě se telefon vypnul a přišla sms, že mám volat znovu). Když se povedlo (je to fakt výzva a trénink nervů) jsem žádala, že chci stejné služby (volání + internet na doma) a žádné další. Mimochodem toto opakovaně řeším s O2 cca 10 let, kdy jsem byla jejich klientem, a to, že chci jen tyto dvě služby, nic dalšího. Hovor vždy ukončen s tím, že součástí MUSÍ BÝT I O2 TELEVIZE. Můj argument, že doma nemáme televizi, tedy nechci, vždy byla reakce, že JINAK TO NEJDE, TELEVIZE JE SOUČÁST SLUŽEB. Souhlasila jsem jen proto, že televize byla za 1,- Kč. Toto se od dubna 2025 změnilo, kdy mi je vnucována OnePlay nejen jako součást tarifu, ale i s navýšením o 298,- Kč/měs. Tedy televize už není za korunu. Znovu se musím probojovat k živému operátorovi, kde se dozvím, že bez televize služby O2 neposkytuje - na to reaguji, že končím služby u O2 a odcházím k jinému poskytovateli. 2/4 potvrzeno z O2 odebrání služby NEO+ Modrý z tarifu O2 Spolu pro jednoho, 4/4 potvrzeno z O2 odebrání služby Internet HD Zlatý z tarifu O2 Spolu pro jednoho. Vůbec mě nenapadlo, že bych měla rušit zvlášť ještě televizi (kterou nekonzumuji).
Jaké bylo moje překvapení, když mi z O2 přišlo 12/5 vyúčtování ve výši 428,01 Kč za období 8. 4. – 7. 5. 2025, tedy období, kdy jsem prokazatelně nebyla klientem O2. Bylo to během zahraniční dovolené, takže jsem po návratu koncem května chtěla vyúčtování reklamovat jako neoprávněné vyúčtování emailem, abych měla písemný doklad (z chatu ani telefonu doklad nemám) - zjistila jsem, že O2 nemá žádný kontaktní email!!! A posílat dopis poštou, to jako vážně!!! Až na mapy.cz mi u sídla společnosti se objevil: info@o2guru.cz (ne webu není). Odpověď do 2 dní - reakce byla vstřícná, kdy mi pan Tse omluvil za komplikace a založil reklamaci, kde uvedl, že jsem žádala o zrušení všech služeb (reklamace č. ***). Na vyřízení reklamace má O2 30 dní - žel, jak jsem zjistila z webu dtestu, vyúčtování musím uhradit, abych nemusela čelit např. exekuci. Takže jsem fakturu, i když nesouhlasím a nebyla jsem klientem, uhradila.
Stížnost píši, protože NEVĚŘÍM O2 a obávám se, že si O2 vymyslí další „chytračinu“ a dostanu další fakturu.


Produkt

O2 Spolu pro jednoho


Požadované řešení

Žádám:
1) o písemně potvrzení ze strany O2, že nejsem od 4/4/2025 jejich klientem v plném rozsahu
2) vrácení částky 428,01 Kč za služby v období, kdy jsem nebyla klientem O2
3) oficiální omluvu za nekorektní jednání ke klientům ze strany O2


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2025 15:25, před 7 dny

Služby u společnosti O2 je možné vypovědět telefonicky na čísle 800 02 02 02, osobně na jakékoliv prodejně či písemně zasláním dopisu na adresu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, 140 22.

V tomto případě záleží, zda byla televizní služba součástí smluveného tarifu. Pokud by se jednalo o součást tarifu, vypovídal by spotřebitel tarif jako celek (tedy včetně televizní služby). V opačném případě by spotřebitel musel každou službu vypovědět zvlášť.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.6.2025 12:54, před 4 dny

Dobrý den,

děkuji za Váš podnět a mrzí mě Vaše negativní zkušenost.

Dle kontroly kolegové z oddělení reklamací již Vaši reklamaci vyřešili a 12.6.2025 Vám zasílali na kontaktní email vyjádření. S přátelským pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2025 10:33, před 8 hodinami

Spotřebitelka doplnila následující:
Dobrý den,

ano, z O2 mi 12.6.2025 poslali 4 emaily:
1) Vyjádření k podnětu, kde potvrzují přenos mobilního čísla a internetu k jinému operátorovi. Zároveň že neevidují požadavek, že jsem samostatně zrušila OnePlay. Dále, že služby jsou součástí balíčku Spolu pro jednoho a že ukončení služeb končí až zrušením poslední služby. Jak uvádíte ve svém vyjádření, je-li televizní služba součástí smluveného balíčku a já oznámím, že končím služby u O2, tak jde o množné číslo, tedy všechny služby balíčku. Je ze strany O2 nefér takto slovíčkařit - navíc při žádném kontaktu (telefonáty, emaily s O2 guru mě ani jednou z O2 neupozornili, že mi u nich dále běží "balíček", i když opakovaně řeknu, že končím spolupráci! - vše si nahrávají, tedy mohou ověřit)
2) V dalším emailu mi přišlo oznámení, že se se mnou loučí Oneplay Komfort k 12/6, tedy deaktivace (a že doufají, že to byla pořádná podívaná - nebyla, nekonzumovala jsem tuto službu)
3) Faktura s vyúčtováním na částku 696,01 Kč (součástí je částka 428,01 za duben, kterou jsem, jak uvádím ve stížnosti, hradila, abych nečelila exekuci). Také přišly 2 dobropisy, kde mi odúčtovávají nějaké částky. Už se v tom nevyznám, za co mám platit.

Rezumé:
- odmítám platit jakoukoliv částku za jakoukoliv službu v balíčku, protože od začátku dubna nejsem klientem O2, tedy žádnou z faktur zaslaných v květnu, červnu
- chci vrátit částku 428,01 Kč
- jediná věc, která souhlasí je poplatek 69,- Kč / měs. za modem + souhlasí doplacení zůstatkové částky za modem (to jsem mj. v telefonu v březnu řekla operátorovi, když mě upozornil, že musím doplatit, když odcházím od O2; na to jsem řekla, že si modem nechám a samozřejmě doplatím, ať mi pošlou fakturu - hovor se nahrává, mohou si ověřit)
- z mé strany stále platí body 1 - 3 ad požadované řešení

Děkuji moc
Karin Skuplíková

Vyjádření dTestu:
Stojíme za naším původním vyjádřením. Pokud služba byla součástí tarifu, vypovídá spotřebitel tarif jako celek a není třeba vypovídat každou jednotlivou službu zvlášť.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.