Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1281
Z toho za letošní rok:34
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (977 z 1281)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 351 hodnocení od spotřebitelů help

#82209Naúčtování nevyžádaných služeb po ukončení využívají služeb

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2025, před 6 dny

Karin Skuplíková

Znění stížnosti

Stejně jako x-dalších zákazníků mi O2 v březnu 2025 jednostranně oznámilo, že mi změní a současně zdraží poskytované služby k 20.4.2025. Několik telefonátů na infolinku než se mi přes virtuální asistentku podařilo dostat se k živému operátorovi (několikrát se mi stalo, že mě AI přepojila – hláška, že všichni operátoři jsou obsazeni + po minutě se telefon vypnul a přišla sms, že mám volat znovu). Když se povedlo (je to fakt výzva a trénink nervů) jsem žádala, že chci stejné služby (volání + internet na doma) a žádné další. Mimochodem toto opakovaně řeším s O2 cca 10 let, kdy jsem byla jejich klientem, a to, že chci jen tyto dvě služby, nic dalšího. Hovor vždy ukončen s tím, že součástí MUSÍ BÝT I O2 TELEVIZE. Můj argument, že doma nemáme televizi, tedy nechci, vždy byla reakce, že JINAK TO NEJDE, TELEVIZE JE SOUČÁST SLUŽEB. Souhlasila jsem jen proto, že televize byla za 1,- Kč. Toto se od dubna 2025 změnilo, kdy mi je vnucována OnePlay nejen jako součást tarifu, ale i s navýšením o 298,- Kč/měs. Tedy televize už není za korunu. Znovu se musím probojovat k živému operátorovi, kde se dozvím, že bez televize služby O2 neposkytuje - na to reaguji, že končím služby u O2 a odcházím k jinému poskytovateli. 2/4 potvrzeno z O2 odebrání služby NEO+ Modrý z tarifu O2 Spolu pro jednoho, 4/4 potvrzeno z O2 odebrání služby Internet HD Zlatý z tarifu O2 Spolu pro jednoho. Vůbec mě nenapadlo, že bych měla rušit zvlášť ještě televizi (kterou nekonzumuji).
Jaké bylo moje překvapení, když mi z O2 přišlo 12/5 vyúčtování ve výši 428,01 Kč za období 8. 4. – 7. 5. 2025, tedy období, kdy jsem prokazatelně nebyla klientem O2. Bylo to během zahraniční dovolené, takže jsem po návratu koncem května chtěla vyúčtování reklamovat jako neoprávněné vyúčtování emailem, abych měla písemný doklad (z chatu ani telefonu doklad nemám) - zjistila jsem, že O2 nemá žádný kontaktní email!!! A posílat dopis poštou, to jako vážně!!! Až na mapy.cz mi u sídla společnosti se objevil: info@o2guru.cz (ne webu není). Odpověď do 2 dní - reakce byla vstřícná, kdy mi pan Tse omluvil za komplikace a založil reklamaci, kde uvedl, že jsem žádala o zrušení všech služeb (reklamace č. ***). Na vyřízení reklamace má O2 30 dní - žel, jak jsem zjistila z webu dtestu, vyúčtování musím uhradit, abych nemusela čelit např. exekuci. Takže jsem fakturu, i když nesouhlasím a nebyla jsem klientem, uhradila.
Stížnost píši, protože NEVĚŘÍM O2 a obávám se, že si O2 vymyslí další „chytračinu“ a dostanu další fakturu.


Produkt

O2 Spolu pro jednoho


Požadované řešení

Žádám:
1) o písemně potvrzení ze strany O2, že nejsem od 4/4/2025 jejich klientem v plném rozsahu
2) vrácení částky 428,01 Kč za služby v období, kdy jsem nebyla klientem O2
3) oficiální omluvu za nekorektní jednání ke klientům ze strany O2


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2025 15:25, před 8 hodinami

Služby u společnosti O2 je možné vypovědět telefonicky na čísle 800 02 02 02, osobně na jakékoliv prodejně či písemně zasláním dopisu na adresu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, 140 22.

V tomto případě záleží, zda byla televizní služba součástí smluveného tarifu. Pokud by se jednalo o součást tarifu, vypovídal by spotřebitel tarif jako celek (tedy včetně televizní služby). V opačném případě by spotřebitel musel každou službu vypovědět zvlášť.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.