Počet nahlášených stížností: | 1286 |
Z toho za letošní rok: | 39 |
Stále v řešení: | 24 |
Dobrý den,
na konci dubna jsem si prostřednictvím obchodního zástupce O2 sjednala mobilní tarif. Před tím došlo k přepisu internetového připojení od předchozího nájemníka bytu. Jednou z podmínek pro vyřízení mobilní služby bylo založení účtu u Air Bank a složení zálohy ve výši 2000 Kč.
Na nutnost složení zálohy jsem se opakovaně dotazovala, jelikož mám trvalý pobyt jakožto cizinka a domnívala jsem se, že tato podmínka se na mě nevztahuje. Obchodní zástupce mě však ujistil, že bez složení zálohy není možné číslo přepsat, že jde pouze o formální krok, a že mi bude záloha vrácena hned po přepisu čísla. Na základě tohoto ujištění jsem souhlasila.
Od té doby uběhly více než dva měsíce. V květnu jsem byla trpělivá a obchodního zástupce nekontaktovala. Když ale záloha stále nebyla vrácena, začala jsem se mu v červnu opakovaně ozývat – marně. Na hovory nereagoval, zprávy ignoroval. Až teprve nedávno odpověděl s otázkou, zda mi peníze stále nebyly vráceny, a informoval mě, že si mám zálohu vyzvednout na pobočce. To mě naprosto zaskočilo.
O žádné návštěvě pobočky nikdy nepadlo ani slovo. Byla jsem celou dobu ujišťována, že záloha bude vrácena automaticky prostřednictvím interního systému. Změna podmínek po dvou měsících bez jakékoli komunikace je pro mě velmi neprofesionální a nepřijatelná.
Žádám o neprodlené vyřešení situace a vrácení zálohy tak, jak bylo původně domluveno.
Mobilní tarif O2 neo
-Žádám o vrácení zálohy ve výši 2000 Kč, jak bylo původně přislíbeno obchodním zástupcem.
- V případě, že se rozhodnu odejít k jinému operátorovi (což aktuálně zvažuji), žádám o jasné vyjádření, zda mi bude záloha v takovém případě vrácena
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že bude záloha po přepisu čísla vrácena, je povinna svůj závazek dodržet.
Záloha by měla být vrácena způsobem, který byl mezi stranami ujednán, je-li přiměřený.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Hezký den, děkujeme Vám za zprávu a za sdílení Vaší zkušenosti. Mrzí nás, že v souvislosti se sjednáním mobilní služby a vrácením zálohy došlo k nejasnostem a že jste se necítila dostatečně informována.
Abychom mohli situaci prověřit a zjistit, v jaké fázi se vrácení zálohy aktuálně nachází, potřebujeme od Vás doplnit některé informace. Prosíme Vás, abyste nám zaslala e-mail na adresu info@o2guru.cz a do zprávy uvedla celé jméno, telefonní číslo, kterého se záležitost týká, datum narození a případně další podrobnosti, které by nám mohly pomoci s identifikací případu (např. jméno obchodního zástupce, místo a datum sjednání služby). Jakmile od Vás informace obdržíme, předáme je příslušnému oddělení k prověření a ozveme se Vám zpět s dalšími kroky. Děkujeme za pochopení a spolupráci. S pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.