| Počet nahlášených stížností: | 1305 |
| Z toho za letošní rok: | 59 |
| Stále v řešení: | 7 |
61%
39%
Dne 4.4.2025 jsem ukončil využívání služeb O2 tím způsobem , že jsem přešel ke společnosti Vodafone. Až do 4.4.2025 jsem užíval službu s názvem Spolu. V táto službě jsem měl přihlášeny dvě telefonní čísla a internet. Součástí služby měla být i O2 TV zdarma, kterou jsem nikdy neaktivoval ani nepoužíval. Z těchto důvodů, po odchodu od O2 k 4.1.2025, jsem žádnou TV nerušil když jsem ji nepoužíval. Přesto mne O2 dne 19.6.2025 oslovilo výzvou k zaplacení faktury za využívání služeb, sledování TV - Oneplay za období od 16.5.2025 do 15.6.2025, paradoxně se slevou 50,- Kč za účast v programu O2 Spolu. Přes snahu celou věc řešit s O2 a provést reklamaci, mi bylo sděleno že částku 399,- Kč jsem povinen do 8.7.2025 uhradit a pak věc reklamovat. Není uhrazení faktury souhlasem a uznáním závazku ?
Žádná služba nebyla.
Zrušení platby
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Služby u společnosti O2 je možné vypovědět telefonicky na čísle 800 02 02 02, osobně na jakékoliv prodejně či písemně zasláním dopisu na adresu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, 140 22.
V tomto případě záleží, zda byla televizní služba součástí smluvených služeb Spolu. Pokud by se jednalo o součást služeb, vypovídal by spotřebitel služby jako celek (tedy včetně televizní služby). V opačném případě by spotřebitel musel každou službu vypovědět zvlášť.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den,
je nám líto, pokud jste u nás služby ukončil. Abychom se mohli blíže seznámit se všemi detaily, včetně podání výpovědi a účtování služby, poprosíme Vás o doplnění data narození majitele do sekce neveřejných údajů, případně na e-mail info@o2guru.cz s odkazem na tuto stížnost. Rádi to následně prošetříme.
S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Bohužel stížnost jsem skutečně chtěl řešit telefonicky a později jsem se o totéž pokoušel korespondenčně (emailem ). Což se nepodařilo. Po té jsem navštívil kontaktní centrum O2 v Kadani. Zde jsem se dozvěděl že jsem měl vypovědět službu TV O2 což jsem prý neučinil. Argumentoval jsem s tím, že jsem měl měl učiněnou smlouvu na službu O2 Spolu kterou jsem ukončil tím, že jsem přešel se dvěma telefonními čísly a připojením k internetu k Vodafone, a nepřeváděl jsem žádnou TV kterou jsem nepoužíval. Bylo mi řečeno, že jsem jí nepoužíval ale používat jsem mohl a proto jí musím platit i nadále. Ačkoliv jsem tvrdil a na tom trvám, že O2 TV mi byla k účtu připsána už dříve a já přes mé připomínky, že jí nepotřebuji, mi na účtu za služby figurovala zdarma řadu let. Její následné zpoplatnění také iniciovalo můj odchod od O2. Když jsem totiž v únoru 2025, opakovaně trval na vyjmutí TV z se služby O2 Spolu, bylo mi řečeno, při ústním jednání v Chomutově že to nelze. Chtěl jsem proto službu změnit, což mi pracovnice na kontaktním místě nechtěla provést, respektive mě upozorňovala že změna mi enormně navýší platbu. Zjevně nebylo možno se dohodnout a proto jsem kontaktoval Vodafone. Jednání s O2 dopadlo tak, že chyba měla být na straně zákazníka a O2 trvalo na zaplacení nepoužívané TV do července včetně. Na místě mi také bylo řečeno, že neuhradím li poplatky za neužívanou TV, budou tzto vymáhány exekučně. S celého jednání s O2 jsem znechucen a jediné co mohu k celé věci říct je že dělám O2 tu "nejlepší" reklamu jak to jen jde. Vždyť samo o sobě hovoří např. jen reklama O2 kde zobrazuje ochranu zákazníka službou Security před podvodnými e-shopy. Za tuto službu si v praxi O2 účtuje měsíčně jen 100,-Kč, ačkoliv je tato služba nefunkční a lidé si stále "nabíhají".
Snaha vnutit zákazníkům O2 službu Oneplay a zaplatit si tak vynaložené náklady zřejmě nezná hranic slušnosti a férovosti.
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zpětnou vazbu a podrobné vyjádření.
Mrzí nás, že jste měl negativní zkušenost s ukončením služeb a že došlo k nedorozumění ohledně účtování služby O2 TV. Dovolte nám uvést několik informací k objasnění situace:
Služba O2 TV byla součástí balíčku O2 Spolu, kde byla poskytována zdarma s tarifem O2 TV Modrá, případně vyšším, již zpoplatněným tarifem. Po ukončení balíčku O2 Spolu (např. přechodem k jinému operátorovi) se jednotlivé služby z balíčku automaticky oddělují a nadále fungují samostatně. Pokud tedy nedošlo k výslovnému zrušení služby O2 TV, pokračuje její poskytování jako samostatná služba.
Chápeme, že jste službu aktivně nevyužíval, nicméně její technická dostupnost a neprovedení výpovědi vedly k jejímu účtování.
Je nám líto, že jste se cítil být nedostatečně informován a že komunikace neprobíhala dle Vašich očekávání.
Na jaký e-mail jste reklamaci nebo Váš dotaz zasílal? Prosíme o zaslání na e-mail info@o2guru.cz, aby se k nám Vaše zpráva dostala. Rádi se na to následně blíže podíváme.
S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vyjádření dTestu
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.