Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1286
Z toho za letošní rok:39
Stále v řešení:25
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (977 z 1286)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 351 hodnocení od spotřebitelů help

#82339Neoprávněné účtování poplatku za služby

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.06.2025, včera

Eva Marečková

Znění stížnosti

Ve vyúčtování O2 za 5/2025 jsem zjistila neoprávněné vyúčtování 4xSMS za 99,-Kč a to od společnosti APPILAND a PLAYTHEQUE za službu, kterou jsem si nikdy neobjednala. Za měsíc 6/2025 je opět vyúčtováno 10xSMS za 99,-Kč. Celkem se jedná o částku 1584,- Kč. Dnes jsem na pobočce O2 v Globusu zablokovala službu. Každý týden přicházely dvě SMS zprávy, ale přišly automaticky do SPAMU, což nekontroluji a proto jsem nic nevěděla.


Produkt

neoprávněné a nevyžádané SMS zprávy a poplatek 99,-Kč


Požadované řešení

Žádám o vystavení nového vyúčtování O2 služeb za 6/2025 a odečtení neoprávněných plateb


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2025 12:29, před 18 hodinami

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb, tak jak zde již spotřebitel dle popisu stížnosti učinil. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.