Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1291
Z toho za letošní rok:44
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

75.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (980 z 1291)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 351 hodnocení od spotřebitelů help

#82376Nevyžádaný balíček Oneplay Extra Sport

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

17 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2025, před 17 dny

Alena Eliazbet Čépe

Znění stížnosti

Dobrý den, mám u O2 služby na 4 telefonní čísla, pevný internet a teď již One Play TV, jelikož O2 TV skončilo. To mi bylo několikrát oznámeno, s tím jsem tak nějak počítala a už jsem se nepozastavovala. Navíc jsem si sama mohla na internetu zjistit, kolik zhruba bude základní služba stát. Nicméně jsem neváhala a v průběhu měsíčního vyúčtování jsem volala do O2 s dotazem, kolik bude tedy služba One Play stát. Bylo mi sděleno, že mám k tomu balíček Oneplay Extra Sport, o kterém mě nikdo neinformoval a hlavně je to nevyžádaná služba! Teď, při vyúčtování, jsem zjitila, že za tento balíček mi bylo naúčtováno 631,30 Kč a sleva ve výši 180,60 Kč. Celkově mám tedy za balíček zaplatit 450,70 Kč. Při daném telefonátu jsem balíček vypověděla, ale bylo mi sdělěno, že je tam 30 denní výpovědní lhůta. Jsem v šoku nejen z ceny za balíček, ale především z toho, že jsem si žádný balíček nevyžádala! Jsem se svým mobilním číslem u O2 přes 25 let, je neskutečné, jak si něco takového můžou dovolit.


Produkt

Oneplay Extra Sport - nevyžádaný


Požadované řešení

Požaduji úplné vrácení peněz za balíček Oneplay Extra Sport za celé období.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2025 09:23, před 13 dny

Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.

Služby u společnosti O2 je možné vypovědět telefonicky na čísle 800 02 02 02, osobně na jakékoliv prodejně či písemně zasláním dopisu na adresu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, 140 22.

Mimo to platí, že spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.7.2025 10:21, před 13 dny

Dobrý den,
děkujeme za Váš podnět. Je nám velice líto, pokud došlo při komunikaci k nedorozumění.
Zákazníky jsme o převodu služeb na nové tarify, včetně Oneplay, informovali pomocí vyúčtování a v samostatné rozesílce (dopisem nebo e-mailem) minimálně měsíc předem. Součástí tohoto oznámení byly nové podmínky, tarify i ceny, které budete platit.
Nevyhovuje-li Vám současné nastavení služeb, neváhejte se na nás obrátit přes e-mail info@o2guru.cz s odkazem na tuto stížnost, kdy se s Vámi rádi na úpravu služeb podíváme. Pro ověření prosím do e-mailu uveďte číslo služby a datum narození majitele služeb.
S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.