Počet nahlášených stížností: | 1288 |
Z toho za letošní rok: | 41 |
Stále v řešení: | 26 |
V únoru jsem měla na zkoušku router a setobox od společnosti O2.Po týdnu jsme vše řádně vrátili na pobočce v Ostrava Poruba Tesco. Dostala písemné vyrozumění o převzetí přístrojů. V květnovém vyúčtování mě bylo započítaná služba Oneplay Komfort. Při telefonickém hovoru s operátorem mi skutečnost vrácení obou přístrojů potvrdil a vystavenou fakturu musím uhradit i ze službou Oneplay ,kterou jsme ani nemohli využít bez přístrojů. Službu zrušil, ale až k datu 23.7.2025 takže mi bude naúčtována ještě jednou. Tímto mě vlastně okradou o 350 Kč a podle sdělení operátora to jinak nejde a musím to uradit!
Oneplay Komfort
Vrácení ukradených peněz a potrestání společnosti. Určitě nejsme jediní a tyhle praktiky šmejdů jim prochází.
|
Tweet |
Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.
Služby u společnosti O2 je možné vypovědět telefonicky na čísle 800 02 02 02, osobně na jakékoliv prodejně či písemně zasláním dopisu na adresu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, 140 22.
Mimo to platí, že spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den,
děkuji za Váš podnět a rád se s Vaším nastavením blíže seznámím.
Pro ověření mi prosím doplňte do sekce neveřejných údajů datum narození majitele. S přátelským pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media, O2