Počet nahlášených stížností: | 1291 |
Z toho za letošní rok: | 44 |
Stále v řešení: | 26 |
Na konci června 2025 jsem navštívila prodejnu O2 Nový Smichov v Praze s žádostí o připojení nového mobilního čísla. Konzultant mi na místě doporučil výhodný tarif, ale informoval mě, že musím zaplatit zálohu ve výši 2.000 Kc a přes to, že mám trvalý pobýt v CR. Bylo mi sděleno, že se jedná o čistě formální krok a že záloha mi bude vrácena ihned po připojení čísla k O2.
Současně mi bylo přislíbeno vrácení mé předchozí zálohy, kterou jsem uhradila společnosti O2 již v roce 2019 při uzavření první smlouvy. Celkem tedy měla společnost O2 vrátit zálohu ve výši 4.000 Kč.
Po týdnu, kdy mi žádné peníze nebyly vráceny, jsem kontaktovala zákaznickou podporu O2. Po několika telefonátech mi pracovníci call centra sdělili, že situaci vyřešili, vše opravili v systému a že peníze mi budou urgentně vráceny nejpozději do 8. července 2025.
K dnešnímu dni mi stále nebyly žádné peníze vráceny, přestože uplynul i termín 8. července 2025, který mi byl garantován Vašimi zaměstnanci.
Okamžité vrácení celé zálohy ve výši 4.000 Kč na můj bankovní účet č.
Písemné potvrzení o vrácení zálohy
Vysvětlení důvodů prodlení a opatření, která budou přijata, aby se podobná situace neopakovala
|
Tweet |
Podle § 1807 občanského zákoníku platí vyvratitelná domněnka, která říká, že to, co dala jedna strana druhé před uzavřením smlouvy, je záloha.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, děkujeme Vám za zprávu a za sdílení Vaší zkušenosti. Abychom mohli situaci prověřit a zjistit aktuální stav vrácení zálohy, prosíme Vás, abyste nám zaslala e-mail na adresu info@o2guru.cz a do zprávy uvedla celé jméno, telefonní číslo, kterého se záležitost týká, a datum narození spolu s odkazem na tuto stížnost. Děkujeme za pochopení a spolupráci. S pozdravem Hana Šotkovská, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.