Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1291
Z toho za letošní rok:44
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

75.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (980 z 1291)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 351 hodnocení od spotřebitelů help

#82544Obtěžující sms

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.07.2025, včera

Veronika Nová

Znění stížnosti

Dobrý den,
každý den mi chodí obtěžující sms od O2 tohoto znění: Dobrý den, chcete se na čísle *** připojit k internetu. Připojení je potřeba povolit, aktivujete ho na bezplatné stránce http://mo2.cz/povoldata. Vaše O2.
Tato sms mě velmi obtěžuje, často chodí v noci a budí mě ze spaní. Já chci v noci spát, nechci se připojovat k internetu. Svůj telefon používám pouze na volání a sms, internet v mobilu nepoužívám, a proto ani nemám žádná data, ani si žádná data nekupuji, vše mám v telefonu vypnuté. O to víc mě tato sms obtěžuje. Volala jsem kvůli tomuto problému na O2 linku, kde mi operátorka sdělila, že mi "to" tam vypnula v nastavení. Následně mi v noci opět přišla stejná sms a chodí stále každý den. Všimla jsem si, že stejný problém řeší zákazníci O2 opakovaně. Většinou jim O2 odpoví, že to spouští nějaká aplikace v mobilu (mám pouze aplikace od výrobce telefonu). že telefon si žádá připojení na data (žádná data nemám, internet nepoužívám), že má telefon nastavené upozornění při pokusu o připojení k datům (to jako, že se mobil v noci sám rozhodne, že by se připojil na data, která nemám?). Pokoušela jsem to sama zakázat v Moje O2 - internetové samoobsluze, ale nikde jsem nenašla nic, co by se toho týkalo. Nevím, kam se s tímto problémem obrátit, na O2 lince mi nepomohli, problém přetrvává.


Produkt

předplacená GO karta O2


Požadované řešení

nepřeji si, aby mi tyto sms chodily a obtěžovaly mne, nemám zájem o internet v mobilu, požaduji vypnout upozornění, že se můj mobilní telefon chce připojit k datům


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2025 13:37, před 21 hodinami

Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci na poskytovanou službu. Společnost je následně povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.

Stížnost předáváme společnosti, aby mohla uvést důvod, pro který nelze tyto SMS zrušit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.7.2025 08:37, před 2 hodinami

Dobrý den,
chápeme, že upozornění na připojení k internetu v nočních hodinách může být překvapivé, v krajním případě obtěžující, zvláště pokud máte aktivní službu upozornění na placené připojení.
Rádi bychom Vás informovali, že k těmto připojením může docházet automaticky ze strany samotného telefonu – například kvůli aktualizacím systémových služeb, synchronizaci dat (např. e-mailů, záloh, počasí apod.) nebo kontrole připojení. Tyto procesy může telefon provádět i v době, kdy ho aktivně nepoužíváte.
Pokud máte aktivní službu upozornění na placené připojení, systém Vás informuje prostřednictvím SMS vždy, když dojde k navázání datového spojení mimo Wi-Fi síť, a to i v případě velmi krátkého nebo minimálního přenosu dat.
Doporučujeme zkontrolovat v nastavení telefonu, zda máte povoleny automatické aktualizace nebo synchronizace na mobilních datech, případně zda je možné tyto funkce omezit pouze na Wi-Fi připojení. V některých případech může pomoci i aktivace režimu Letadlo na noc, pokud mobilní data v tuto dobu nevyužíváte.
Pokud byste si přála přímo deaktivovat upozornění na placené připojení k internetu, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím soukromé zprávy zde: https://m.me/o2.cz nebo přes e-mail info@o2gurucz. Pro ověření stačí uvést telefonní číslo a číslo SIM (má 18 pozic, začíná na 89) nebo PUK kód.
Rádi se Vám s deaktivací pomůžeme.

S pozdravem

Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.7.2025 09:49, před hodinou


Veronika Nová

Dobrý den,
nezlobte se, ale připadá mi, že jste mou stížnost vůbec nečetl. Já internet v mobilu nepoužívám a nemám žádná data, jak by se tedy mohl telefon aktualizovat, když nemám připojení k internetu a synchronizovat (e-maily, počasí atd.)?
Pokud to jinak nepůjde, využiji možnosti deaktivace upozornění na placené připojení k internetu, jak uvádíte.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.