Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1292
Z toho za letošní rok:45
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

75.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (981 z 1292)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 351 hodnocení od spotřebitelů help

#82574Neukončení smlouvy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2025, včera

Petr Kovář

Znění stížnosti

Moje matka skončila na LDN jako ležák, bez možnosti návratu zpět do bytu. Mám proto od ní úředně ověřenou generální plnou moc na ukončení služeb v bytě. U O2 mi to není nic platné, společnost O2 smlouvu dosud neukončila, ačkoli mi to již téměř 3 měsíce slibuje. Měsíční poplatek za služby je v současnosti dokonce zvýšený již na 977,-Kč.

Moje dosavadní komunikace s O2, písemnou mám uloženou :

24.4. odpoledne: osobní návštěva prodejny O2 v Kadani - pracovník nevyhověl, požadoval předložit lékařskou zprávu (?) a OP mé matky, ačkoli jsem měl plnou moc

24.4. večer: telefonický hovor s operátorem na lince O2 (na tel. čísle 720 720 156) - nevyhověl, požadoval také kromě plné moci doložit ještě lékařskou zprávu a OP matky

24.4. večer: chat s virtuální asistentkou O2 Evou, potvrdila, že plná moc stačí, přesto poradila ale raději (!?) návštěvu jiné pobočky O2 (mám uložen screenshot komunikace)

26.4. v poledne: osobní návštěva prodejny O2 v Praze v OC Letňany, pracovník uznal dostatečnost plné moci, stanovisko O2 k výpovědi slíbil poslat do 2 dnů – neposlal nic

od 24.4. e-mailová komunikace s O2 Guru (podpis J), potvrdil dostatečnost plné moci, chtěl jí zaslat, k tomu datum narození klientky a číslo služeb – zaslal jsem, bez další odezvy

od 9.5. e-mailová komunikace s jiným O2 Guru (nově T), slib zrušení všech služeb a to dokonce zpětně již od mé první návštěvy O2 v Kadani 24.4.

do 16.7. bez jakékoliv odezvy O2, jen další faktura, dokonce zvýšená již na 977,-Kč

16.7. můj e-mailový dotaz na O2 guru, proč služby nebyly podle slibu zrušeny, zatím bez odpovědi


Produkt

O2 pevná linka, internet a TV


Požadované řešení

Ukončení služeb a vrácení neoprávněně inkasovaných poplatků podle příslibu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2025 12:01, před 13 hodinami

Služby u společnosti O2 je možné vypovědět telefonicky na čísle 800 02 02 02, osobně na jakékoliv prodejně či písemně zasláním dopisu na adresu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 - Michle, 140 22.

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že poskytované služby budou zrušeny již k datu první návštěvy společnosti, mělo by se tak také stát.

Pokud služby nebyly zrušeny, jedná se o chybu na straně společnosti a domníváme se tedy, že by spotřebitel neměl být povinen dále za službu platit.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.