Počet nahlášených stížností: | 1303 |
Z toho za letošní rok: | 56 |
Stále v řešení: | 11 |
Při plánovaném odchodu od O2 mi byla nabídnuta telefonicky sleva 200 Kč na tarif Neo Platinový Family za 799. Bohužel k datu plánovaného zapnutí nového tarifu se objednávka zrušila bez jakékoliv informace. Sám jsem musel volat operátorovi, kde mi sdělili, že sleva 200 Kč nejde a že to byla chyba. Měl jsem měsíční tarif na zkoušku, nebýt této nabídky, odešel jsem okamžitě jinam.
Neo Platinový Family
Zařídit tarif za slíbenou cenu. A do budoucna v případě těchto potíží informovat zákazníka s dostatečným předstihem.
|
Tweet |
Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci, přičemž rozhodující je stav, jak se tato skutečnost jeví veřejnosti (viz § 166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). To, co je stanoveno o zastoupení právnické osoby zaměstnancem, platí obdobně i pro zastoupení právnické osoby jejím členem nebo členem jiného orgánu nezapsaného do veřejného rejstříku.
Na základě tohoto ustanovení je podnikatel schopen být právně zavázán i jednáním svého zaměstnance učiněným telefonicky, pokud takové jednání odpovídá rozsahu jeho obvyklého zařazení nebo funkce a takto se jeví veřejnosti.
Na základě § 5 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, se obchodní praktika považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.
Pokud je objednávka ze strany podnikatele bezdůvodně zrušena a následně není spotřebiteli nabídnuta možnost nákupu za původních či srovnatelných podmínek, může se jednat o klamavou obchodní praktiku. Takové jednání vytváří dojem, že spotřebitel mohl zboží či službu získat za určitých výhodných podmínek, ale ty mu byly následně neoprávněně upřeny, což může zásadně ovlivnit jeho rozhodování a důvěru v obchodníka.
Pokud osoba učiní právní jednání v omylu týkajícím se rozhodující okolnosti a tento omyl byl vyvolán druhou stranou, považuje se takové právní jednání za neplatné (viz § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Pokud je objednávka bezdůvodně zrušena a následně nejsou nabídnuty stejné podmínky, může to být považováno za uvedení spotřebitele v omyl, jelikož byl původně uveden k rozhodnutí, které by jinak neučinil.
Jestli tedy společnost trvá na novém tarifu, měla by jej poskytnout s přislíbenou slevou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den, je nám líto, že jste měl nepříjemnou zkušenost s nastavením tarifu Neo Platinový Family. Rádi bychom celou situaci podrobně prověřili a našli pro Vás vhodné řešení. Prosíme Vás proto, abyste nám zaslal své telefonní číslo a datum narození na adresu info@o2guru.cz. Díky tomu Vás dohledáme v našem systému a budeme schopni se přímo podívat na Vaši objednávku i nabídku, která Vám byla poskytnuta. Děkujeme za spolupráci a věříme, že společně nalezneme řešení.e. S přátelským pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: V rámci podané reklamace mi byla poskytnuta původní slibovaná nabídka.