Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1303
Z toho za letošní rok:56
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

77.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1004 z 1303)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#82980Podvodné chování O2

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2025, před měsícem

Yuliya Snitsarchuk

Znění stížnosti

V roce 2022, O2 převedla mě na optický internet, i když jsem byla úplně spokojená ze svým stávajícím internetem a tarifem 50Mb/s. Ale bylo mi řečeno, že ho úplně ruší, a všichni zákazníci přivedou na optický internet, tak že neměla jsem na výběr, slíbili že novy internet je to lepší a rychlejší, součástí domácího internetu byla i O2 televize, kterou jsem nechtěla, protože je vubec nepouživam. Novy internet fungoval velice špatně, hodně krát jsem hlásila poruchy, několik krát jsem měnila i router, ale nepomohlo to, a skoro měsíc jsem byla faktický bez internetu.
Chtěla jsem úplně zrušit O2 služby, a prejit k jinemu dodavatelu, ale z O2 volali me hodne krat, a přemluvali mě abych nerusila sluzby, a nabidli me rychlejší internet 500 Mb/s ze Smartboxem, při je rychlejsi, a ze Smartboxem uz poruchy nebudou. I kdyz ten Smartbox nechtela, protoze je prilis drahy, nemůžu ho použít k přípojce jiného dodavatele nez O2. Premluvili me, z tim ze cena za internet + splatka za Smartbox ne bude vyssi nez 350 Kc. A nikdo me neupozornil, ze tu cenu, muzouj jednostranne zmenit bez meho souhlasu, a hlavne po dobe splatek tohoto Smartboxu. Cena byla klíčovou podmínka z tím že jsem souhlasila na ten tarif a Smartbox, protoze za tuto cenu, mohla jsem poridit internet u jineho dodavatele.
Ve vyúčtování za 06/2025 jsem zjistila ze me účtují inou cenu, nez byla sjednána. Telefonicky jsem spojila se z klientským centrem O2, bylo mi řečeno, ze mají právo jednostranně změnit cenu a služby, a při byla jsem informována e-mailem, který jsem nedostala. Pravděpodobně spadl do spamu a za mesic vymazal se. Na to ze ten e-mail jsem nedostala jim bylo úplně jednou, hlavně ze při mají uvedeno, ze ho odeslali.
Když konečně seznámila se z tim oznámením, pro mě tam nebylo tam žádného přijatelného řešení.
Tím pádem O2 schválně mě vedl v omanu, když převedl mě na nový tarif že Smartboxem! Chytli mě na háček slibamy, které nejsou schopní dodržet, a teď když zrušim služeby požadují doplátek zbývající částku za ten Smartbox, když je mi úplně k ničemu..
Považuji takové jednání ze strany O2 za podvod a schválne uvedení v ománu zákazníků!


Produkt

Internet HD Optický 500 s O2 TV, O2 Smart Box 2.0 - splátky bez navýšeni, Speciální sleva na Internet HD


Požadované řešení

- Zachování puvodniho tarifu internetu i ceny (včetně splatek za Smartbox) bez změn, minimálně do ukončení splátky Smartboxu!
Nebo
- ukončení služeb O2 ke dni 01.09.25 bez doplácejí za Smartbox.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2025 14:09, před měsícem

Ze zákona má podnikatel vůči spotřebiteli před uzavřením smlouvy informační povinnost. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně, o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podle tohoto ustanovení platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Jednostranná změna smluvních podmínek je možná pouze za splnění podmínek § 63b odst. 5 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.

Dle tohoto ustanovení může společnost změnit smluvní podmínky, je-li to ujednáno a jestliže v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem informoval účastníka o veškerých změnách smluvních podmínek nejpozději 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy a zároveň ho informoval o jeho právu vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by mu vznikly jakékoli další náklady, jestliže s novými podmínkami nesouhlasí. Právo vypovědět závazek ze smlouvy je možné uplatnit do 1 měsíce po doručení oznámení, jak spotřebitel uvádí.

Pokud je ze strany podnikatele uvedena nízká cena a spotřebitel není předem jasně a prokazatelně upozorněn, že tuto cenu může podnikatel jednostranně změnit bez jeho souhlasu, zejména až po uplynutí doby splátek produktu (Smartboxu), může se jednat o klamavou obchodní praktiku. Takové jednání u spotřebitele vyvolává dojem, že kupuje výrobek či službu za určitou pevně stanovenou cenu, avšak tato cena mu byla následně jednostranně a bez oprávněného důvodu změněna, což může zásadně ovlivnit jeho rozhodování a důvěru v obchodníka.

Na základě § 5 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, se obchodní praktika považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.8.2025 19:51, před měsícem

Vážená paní Snitsarchuk, mrzí nás, že jste měla důvod k vyjádření nespokojenosti.
Vaši záležitost jsme důkladně prověřili a bylo zjištěno, že požadavek řešilo i oddělení reklamací a stížností, které vám již zaslalo oficiální stanovisko. Z důvodu nesouhlasu s řešením vaší reklamace jsme požadavek předávali na dané oddělení znovu, kdy je záležitost nyní v řešení. Do probíhajícího řešení nemáme možnost zasahovat a je nutné vyčkat na vyrozumění z oddělení reklamací, které vám bude doručeno nejdéle v zákonné lhůtě 1 měsíce.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.9.2025 22:16, před měsícem


Yuliya Snitsarchuk

opakovane nesouhlasim s zamitnutim me reklamaci, O2 vubec nic nechce resit, ted me k tomu jeste nauctovalu poplatek za upominku, i kdyz zadnou zpoplatnenou upominku nedostala.

V roce 2022, jsem telefonicke souhlasila ze zmenou taryfu na Internet HD Optický 500 s O2 TV a porizeni Smart boxu za podminek ze celkova cena mesicne platby nebude presahovat 350 kc, vcetne splatky za modem. Proto byla me poskytnuta sleva ve vysi 250 kc/ mesicne. V prubehu jednani, jsem vubec nebyla informovana ze tuto slevu, me muzou kdykoliv zrusit nebo muze byt jednostranne zmenena. Proto jsem v dobre vire souhlasilla z toutou nabidkou.Kdy bych vedela ze za par let jednoustrane me odeberou slevu nikdy by s toutou nabidkou nesouhlasila, a okamzite bych zmenila dodavatele, a nemela bych bolesti ve hlave resit tento problem z O2!!!
Proto jednani Vase spolecnosti povazuji za nezakonne a klamave.
O2 vubec nic nechce resit, mirnym zpusobem, k tomu jeste ted me nauctovalu poplatek za upominku ve vysi 181,50 Kč, i kdyz zadnou zpoplatnenou upominku jsem nedostala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2025 16:50, před 24 dny

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

I nadále stojíme za naším původním stanoviskem. Jestliže i druhá reklamace spotřebitelky byla zamítnuta, může se v případě nesouhlasu s jejím vyřízením obrátit na Český telekomunikační úřad (viz původní stanovisko).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2025 20:31, před 20 dny

Dobrý den, vaše reklamace byla opakovaně posouzena a na vyjádření trváme. Jako vstřícný krok jsme přistoupili k jednorázovému snížení poplatku za upomínku, kterou vám tím pádem nebudeme účtovat. Avšak původní stanovisko ohledně změny cen služeb a do účtování splátek zůstává v platnosti, jak jsem vás informovali ve vyrozumění o reklamaci.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.