Počet nahlášených stížností: | 1303 |
Z toho za letošní rok: | 56 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den,
sděluji vám, že odmítám platit částku 1543 Kč, která je vyšší o 399 Kč údajně za „služby třetích stran“. Z podrobného vúčtování vyplývá, že jsem ve dnech 14.8.,21.8., 28.8.a 4.9. posílal SMS na Advanced Telecom Services s.r.o. Cena každé SMS je 99 Kč. To se ale nezakládá na pravdě. Můžu dokázat na svém mobilu, že jsem žádné tyto SMS neposílal. Jedná se o nějaký omyl !! Hodlám zaplatit, jako každý měsíc 1147,02 Kč. Prosím o rychlou odpověď, protože termín platby se již blíží.
S pozdravem
***
Uznání reklamace vyúčtování a snížení jehočástky o 399 Kč.
|
Tweet |
Pokud jsou stěžovateli strhávány peníze a on netuší za co, existuje jednoduchá rada, jak službu zrušit okamžitě. Nemusí ani znát konkrétního poskytovatele, všichni poskytovatelé těchto služeb jsou totiž povinni reagovat na zrušení předplatného formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Toto číslo je shodné s prvními pěti číslicemi telefonního čísla, ze kterého byla SMS odeslána.
Více k této problematice je možné se dočíst v našem článku: https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb má právo uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den,
děkuji Vám za Váš podnět, rád se s ním detailněji seznámím. Abych mohl dohledat potřebné informace, prosím Vás o doplnění data narození majitele služby do sekce neveřejných údajů pro účely ověření.
S přátelským pozdravem
Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media, O2