| Počet nahlášených stížností: | 1305 |
| Z toho za letošní rok: | 59 |
| Stále v řešení: | 8 |
61%
39%
Využívám SIM datamania s 100gb balíčkem pro mobily synů. Udržují minimální dobítou částku aby nemohli nic platit. Po dobití 350 Kč která měla být pro aktivaci datamanie se mi ihned po dobití místo datamanie strhlo 10Kč jako poplatek za přístup k datům a aktivoval se mi Šťastny den reklamovany jako neomezené volání a SMS na den. Po tel konzultaci to bylo způsobeno přístupem k datům na pozadí v mobilu. Což je ale nesmyslné proč se neaktivoval datamanie přímo? Důsledkem bylo, že datamanie nebyla aktivována protože na účtu nebylo dostatek peněz. Nyní pro aktivaci je možné dobít peníze v minimální hodnotě 300Kč. Což beru jako klamání spotřebitele. Protože dopředu se uživatel nedocte, že k této eventualitě může dojít. Po telefonické stížnosti mi bylo doporučeno dobíjet 360Kč, aby se aktivovali obě služby, nebo vypínat komplet data či celý mobil před dobitim kreditu a nebo tarif s neomezeným voláním a daty za 499. Což vnímám jako špatný vtip než jako reakci na stížnost či vysvětlení funkce.
Předplacená SIM datamania
Umožnit zrušit automatickou aktivaci služby "Šťastny den" přes moje O2. Nebo umožnit dobít menší částky.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Domníváme se, že služba "Šťastny den" se zaktivuje, pokud již vypršel předešlý baliček dat a mobilní telefon v té chvíli dále spotřebovává mobilní data.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky (nebo si ji sama strhne), musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč; v případě podání prostřednictvím samoobslužného portálu 80 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. V případě úspěchu ve sporu Český telekomunikační úřad přizná náhradu nákladů včetně správního poplatku proti druhému účastníku, který ve věci úspěch neměl. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den,
děkujeme za Váš podnět. Rádi prověříme veškeré skutečnosti. Zašlete nám, prosím, řešené telefonní číslo a výrobní číslo SIM nebo kód PUK na e-mail info@o2guru.cz .
K aktivaci služby mohu říci, že k ní může dojít před samotnou aktivací balíčku se 100 GB dat.
Můžeme potvrdit, že služba "Šťastny den" se zaktivuje, pokud již vypršel předešlý baliček dat a mobilní telefon v té chvíli dále spotřebovává mobilní data, zároveň ještě není aktivní balíček se 100 GB dat. Obecnou možností je nevyužívat mobilní data před samotnou aktivací balíčku 100 GB dat. Ke zpracování obnovy balíčku 100 GB dat dochází postupně z důvodu systémového zpracování.
Funkce spojené s tarifem Datamanie, jako je Šťastný den, se aktivují automaticky při prvním volání nebo připojení k internetu během dne. Pro zmírnění rizika nechtěné aktivace těchto funkcí je doporučeno vypnout data nebo dobít dostatek kreditu na účtu, aby nedošlo k situaci, kdy se aktivují služby, které nechcete použít.
S pozdravem
Jakub Šupol, Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.
Dobrý den, já vím proč tomu nastalo. Jen si myslím, že to není správné, že dochází po dobití k aktivování nejprve balíčku pro telefonování a až pak o aktivaci dat. Dle mého vědoma systémová chyba. Dále úmyslně nastavena nejmenší cena pro dobití nastavena na 300 Kč. O obou problémech dle vyjádření O2 ví. A jen se čeká až klienti přijdou o své peníze nevědomou aktivaci služeb. Jak jsem říkal SIM využívá můj nezletilý syn a nechci aby měl větší částku dobítou aby nemohlo dojít k nechtěným aktivacim obdobných služeb. Je nějaká možnost že se změní systémové pořadí aktivace sluzeb? Nebo že se sníží cena pro dobití např QR platbou?
Prosím O2 o další vyjádření.